Intressanta boksläpp 2015

Nu när året lider mot sitt slut är det på tiden att man blickar framåt mot 2015.

DEN RÖDA TRÅDEN GENOM ÅR 2015…
Bort med tävlingar intill döden och ceremonier som avgör ens öde (men även självklart vampyrer) som har dominerat de senaste årens YA-böcker. Det som verkar vara grejen för YA-Fantasy-året 2015, är att det ska utspela sig kring kungar, drottningar, deras ättlingar och palats. Detta är ju absolut inget nytt för genren och gör mig tyvärr inte särskilt exalterad, men jag vet ju en och annan bok på temat som tidigare har fått mig på fall. Så varför inte..

Här är ett axplock av många böcker som i alla fall jag kommer att hålla koll på. När jag har letat bland alla kommande böcker så kan jag inte sluta önska mig några fler spännande historier i klassisk dystopi-sättning eller Urban Fantasy. Hit med tips!

2015, vi är redo!

(Klicka på bilderna för att komma till Goodreads beskrivning)

the heir  red queen  night prince bound by flames a court of thones and roses  orphan queen  shadow study   the glass arrow  the witch hunter  the sin eaters daughter   a darker shade of magic 2   ember in the ashes  the girl of midnight


Andra böcker att hålla koll på är självklart:

The Dark Artifices, del 1 – Lady Midnight, av Cassandra Clare
Magisterium series, del 2 – The Copper Gauntlet, av Holly Black och Cassandra Clare
Throne of glass, del 4, av Sarah J Maas
The Witchland, del 1 – Truthwitch, av Susan Dennard

/ Bokmästarinnan

Kommentera

