Top Ten Tuesday: Mest efterlängtade debutböckerna 2015

Den här veckan kom det en klurig utmaning från The Broke and the Bookish.. Mest efterlängtade debutböckerna 2015.
När jag skulle sätta igång med den här listan så slogs jag över hur sjukt svårt det är att sia vilka böcker och debutförfattare som kan falla en i smaken. Man får veklingen plocka fram sina bästa knep med spåkulan eftersom det är lite som roulette, då jag inte vet något om författarens språk eller stil. Så jag har helt och hållet fått gå på den korta beskrivningen av böckerna och om det finns något element i historien som lockar mig mer än andra. Vanligtvis hade jag spanat runt på varenda bokforum och läst varenda beskrivning av boken jag kan hitta, och en hel del recensioner, innan jag ger en viss bok en chans.

toptentuesday

 

Listan hittar ni som vanligt under menyn ”Vi listar” eller HÄR.
Jag har dock fått krysta fram de sista på listan, men det är kanske också de böcker som kan överraska mig mest. Det återstår att se…

 

/ Bokmästarinnan

Kommentera

