Life and Death: 10-årsjubileum av Twilight

Okej.. Jag gjorde det.. Jag beställde Stephenie Meyers re-telling av Twilight ”Life and death”. Jag gick emot alla rekommendationer och recensioner som har sågat den. Jag gick emot den lilla röst inom mig som säger att denna bara är skit. För jag vill se för mig själv.
Stephanie Meyer ger ut ”Life and death” som ett 10-årsfirande av Twilight och är hela historien upprepad, men där hon har switchat alla kön. Inte som i en normkritisk version av Twilight, utan bara som ännu en heteronormativ relation, men beskrivet från nya ögon.
Tydligen ska den vara i stort sätt en kopia av föregångaren, men med ett annat slut.

Jaja, nu är den på väg. Jag kommer att ge den en chans.

life and death

/ Bokmästarinnan

Kommentera

