Äntligen, den är här!

Idag damp den efterlängtade boken A Court of Wings and Ruin (bok 3) ner i min brevlåda och jag som hade tänkt läsa om hela serien igen för att verkligen kunna suga ut varenda detalj i den här sista boken och för att riktigt komma i stämning. Nu har jag ju inte hunnit det. Så att, jag står inför dilemmat: om jag ska försöka läsa om hela serien nu, med denna tredje bok stirrandes på mig från bokhyllan (tanken på att inte få kasta mig på den genast gör så att det kryper i kroppen), eller helt enkelt skita i att läsa om serien och riskera att jag har glömt bort viktiga detaljer i historien och därav kanske inte får den ultimata läsupplevelsen?

Detta är ett sådant typiskt bokproblem. Hur skulle ni ha gjort? Läser ni om en favoritserie innan ni ger er på den efterlängtade avslutande boken om det är ett helt år sedan sist ni sågs?

/ Bokmästarinnan

Kommentera

